inge1984.reismee.nl

Te quiero Buenos Aires!!

14 uren vliegen…. 11.474 km met KLM, 2 films bekeken, 2 cd’s geluisterd, spaans geoefend, lactose vrij voedsel ;). Wat wil je nog meer.

Gisteren verbleef ik nog bij mijn ‘amiga’ Marina Suarez ( 24 jaar). Vandaag heb ik mijn eigen plekje in een appartement op: Marcelo T. de Alvear 2069, 5e verdieping, appartement L. Ik woon in bij Lidia. Ze is psycholoog. Het is lief klein vrouwtje. Ze spreekt alleen spaans met me. Haar engels is erg gebrekkig.

Ik ben hier nu 3 dagen en voel me thuis. Wat een wereldstad. De gebouwen doen me denken aan Parijs. De grote brede wegen en parken doen me denken aan New York. Het Spaans is nog niet helemaal op en top, maar dat zal wel komen wanneer ik maandag start met lessen. Het Argentijns is een mix van Spaans en Italiaans. Zo hebben ze bijvoorbeeld de melodische tongval van een Italiaan. Verder gebruiken ze naast het Spaans ook enkele Italiaanse woorden. Wanneer ze van elkaar afscheid nemen, roepen ze ‘ciaou’.

De nachten hier zijn lang en gezellig. Daar houd ik ook wel van! De mensen gaan laat eten en houden van borrelen op straat. In de stad koelt het moeilijk af, dus in de avond is het nog steeds rond de 23 graden. Lekker! Verder heb ik nog geen tango gedanst, wel vlees gegeten! Net heb ik met Marina geluncht, eergisteren ben ik met Marina in een Argentijnse steakhouse geweest om 22.00 uur ’s avonds. Geen toerist te zien, alleen Inge en de locals. Marina had een groot bord met vlees besteld met een vino tinto. Het was heerlijk….. en dat zeg ik als ‘niet vlees eter’.

Wat ik opvallend vind na 2 dagen is dat Argentijnen heel open zijn over wat ze denken, voelen etc. Marina vertelt zonder blikken of blozen haar levensverhaal, maar ook Fabio die ik vanmiddag tegen kwam doet dat. Hij heeft een half uur met mij gekletst over de mentaliteit van de ‘porteños’, inwoners van BA. In Nederland praten mensen niet graag over het gegeven dat ze bij een psycholoog lopen, hier heeft iedereen te maken met een psych. Ze vertellen erover alsof ze een pakje boter kopen bij de Appie.Ook Jakobien heeft hier een mooie blog over geschreven: http://jakobien.nl/2009/05/30/piece-34-inburgeren-begint-bij-de-psycholoog/

Vandaag heb ik overdag een relax dag. Vanavond een feestje met Marina en vriendinnen. Gisteren ben ik met de lonely planet van 11 tot 20 uur op pad geweest. Ik heb enorm veel gelopen, gezien en gepraat met een aantal ‘porteños’.

Op de terug weg heb ik de metro gepakt ( 1, 10 pesos = 22 eurocent) met allemaal zwetende Argentijnen. Ik moest 10 haltes reizen dus ik was aardig uit de richting. Heen met de voeten, terug met de metro. Daarna moe en voldaan in slaap!

Ciaou Buenos Aires!

Reacties

Reacties

Sanne

Dat klinkt al heel goed Inge! Leuk om te lezen! Xx

neis

Super!! En ik heb voor het eerst 2 verschillende soepen gemaakt.. je kan trots op me zijn! Haha.. geniet!! Laat maar weten wanneer je de tijd vind om te skypen! Gen haast hoor. .. eerst maar eens daar zijn . xxxx

kiki

Klinkt top Inge! Lekker genieten van de wijntjes, het vlees, het Spaans, de tangoN de zwetende Argentijnen etc. X

Kim h

Heej Inge!!

Wat leuk om je eerste ervaringen te lezen, wat super dat t je zo goed bevalt :-).. Geniet, nog meer!!
Ik hou mezelf op de hoogte!

Knuf

Renée

INGE... Geniet van alles daar! En veel plezier/succes vanaf maandag bij de lessen...
Pienso en ti!:)

francien

Hoi Inge,
wat leuk om dit allemaal te lezen!! Ik hoop dat je het volhoudt en de tijd blijft vinden om zo uitgebreid verslag te doen ( dan houd je je nederlands ook nog een beetje bij....). Heb je het tv programma van sunny gezien, sunny side of sex en dan de aflevering van Cuba???? Daarin kon je ook al zien dat zuid-amerikaanse vrouwen nogal open zijn over alles. Misschien kun je het anders nog ergens terugzien, in ieder geval de moeite waard om te kijken!!!
Groetjes van ons allemaal!!!

Thirza

Ha Inge

Super om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Knap zeg dat je het merendeel van het Spaans al verstaat! Als iemand in Turkije zijn levensverhaal aan mij vertelt snap ik daar helemaal niks van ha ha.
De 3e jaar studenten zeiden tegen mij dat jij ze nog een website zou sturen. Mogen ze deze hebben of zal ik ze zo nu en dan op de hoogte houden?
Geniet ervan. Ik wil wel verhalen horen over die surfers he :-)

Liefs Thirza

Marian

Klinkt goed amiga!

PS Enneh al leuke schoenen tegen gekomen?

Ronald

Hey Inge, goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Heb me inmiddels aangemeld op skype ... dus ....

Geniet van BA en slurp de cultuur en het spaans lekker naar binnen... Lees graag meer over je avonturen...

Tot snel

HLV

Claudia

Hey Inge,

Hardstikke leuk om nu al van je te horen! Ik ga je verhalen volgen en vind het super om te horen hoe je volop geniet!
Geniet, geniet, geniet!!!!!!

groetjes
Claudia

Marian (tante)

Hoi Inge,

Ik zag al een reactie van een andere Marian, vandaar maar even het "tante"erbij...Mooi verhaal meteen al, ik zie het zo voor me. Wij zijn vanmorgen door dikke mist gereden, het was een paar graden boven nul en jij zit daar lekker in de zon, verschil is wel erg groot... Geniet maar lekker van alles en blijf mooie verhalen schrijven !
Veel liefs !

Esther

Wat leuk om je eerste ervaringen te lezen! (en wat klinken die al goed!)
Geniet ervan!

Irma

Hola Inge
Vergeet niet de churrasco te proeven...
Gelukkig schijnt de zon hier ook.
Abrazo

Mama Ans

Hallo meisje'
Ik ben nu in de bieb en heb al genoten van je eerste verslag.Echt leuk om te lezen. Ik heb ook Cecile je verslag laten lezen. Zij doet je de hartelijke groeten.
As donderdag gaan we proberen om te skypen. Ik benerg benieuwd of het lukt.
Heel veel knuffels, ook van papa.
Love you Mama

Barbara

hoeveel empanadas heb je al gehad??? ;-) xx

Karlijn

Hee schattie!
Zo te lezen ziet het er daar prachtig uit :-) Fijn dat je zo aan het genieten bent daar.. Tof dat je een appartementje hebt gevonden met een andere local. Klinkt wel gaaf dat die mensen zo open zijn en zo Italiaans/Spaans praten. Ik stel me er vurige mensen bij voor als ik het zo allemaal lees.
Hopelijk heb je een leuk feestje gehad met Marina en vriendinnen. Erg leuk om zo je verhalen te kunnen lezen.
Ik had je nog via skype een smsje gestuurd, maar ik weet niet of die aangekomen is? Laat me maar weten wanneer je een keertje kunt skypen. Geniet maar lekker daar, dat skypen komt vanzelf wel.

Liefs en kus

Anoek

Fijn dat je het zo naar je zin hebt, Ingetje!!!
Klinkt goed hoor!!
Geniet er maar lekker van, ben benieuwd naar je volgende verhalen!!
Dikke kus

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!