inge1984.reismee.nl

´Reisvrienden´

Wanneer je op reis bent, ben je nooit alleen!!! Je komt mensen van ver tegen. Sommigen reizen alleen, sommigen in groepen. Samen heb je een gemeenschappelijk doel.... ´Reizen..... Waar ga je naar toe? Waar ben je geweest?´ Iedereen wisselt tips met elkaar uit en wanneer het heel goed klikt breng je langere tijd met elkaar door. Een gezellig internationaal gezelschap!

Lima ( 25 - 26 feb ): wat een stad, wat een drukte! Op zaterdag ben ik met Marlieke en Lieke ( mijn Buenos Aires reisvrienden ) in Miraflores rond gehangen ´het beverly hills van Lima´, met dure hotels, winkels, chique parken. strand etc......de plek waar Joran van der Sloot niet zo slim handelde!!! Die dag daarna zijn we het oude stadscentrum gaan bezoeken. Veel mensen zijn negatief over Lima.... maar heb nog nooit zo´n schitterend klooster gezien. In de avond samen gegeten, drankje gedaan en om 12 uur lang zal ze leven gezongen voor de jarige Lieke!! Na 2 heerlijke dagen neem ik afscheid van de 2 dames.

Paracas ( 27, 28, 29 ): 2 nachten op een kamer met de 60 jarige oude Sayward uit California in het ´paracas backpackers house´. Wat een stoere vrouw! Ook de 25 jarige Lisa uit Texas kan het goed met ons vinden. Samen vormen we een groepje en bezoeken we de ´islas ballastas´ en ´reserva´. Vooral op de islas heb ik mijn ogen uitgekeken; pinguïns, zeeleeuwen, zeehonden, dolfijnen. Mooier dan een natuurfilm, beter dan de dierentuin!

Huacachina ( 29 en 1 maart): samen met Lisa trek ik de woestijn in om met een sandbuggy door de woestijn te scheuren ( achtbaan gevoel ) en met een sandboard de heuvels af te glijden. Wat een kick! Vlakbij Ica ligt een oase in de woestijn, genaamd Huacachina. Een schitterende plek tussen de zandduinen. Het hostel ´banana´liegt er niet om: zwembad, grote bar, hangmatten, lekker eten. Na een rit van 2,5 uur door de woestijn roken we in de avond waterpijp met James uit Duitsland en Cynthia uit Mexico.

Araquipa ( 2,3,4 maart): in Araquipa had ik met Monique ( Duitsland) afgesproken. Ik kende haar al van het zonnige Huanschaco. Na een lange reis van 13 uur kwam ik in de ochtend om 8 uur in de ´witte stad´ aan. Monique was al een dag eerder gearriveerd in ´home sweet home´, een gezellig hostel. Mijn taxi vertrok daar dus ook naar toe. 3 dagen lang hebben we rondgeslenterd door deze schitterende stad en vooral veel thee gedronken, gepraat en koekjes gegeten!

Puno ( 4 , 5, 6 maart ) : na een veel te lange busrit kom ik alleen in Puno aan. In de bus ben ik de enige blanke, lange toerist omdat ik een goedkope busmaatschappij heb gekozen. Een bezienswaardigheid voor de Peruanen. Na een uur rijden komen we stil te staan. De bus heeft pech en we moeten 2,5 uur wachten!

Ik raak aan de praat met Maria ( 52 jaar). Ze geeft me cocablaadjes om te kauwen en plakt ze ook op mijn voorhoofd. We zijn namelijk op 2900 meter hoogte en gaan tijdens onze rit naar 4200 meter hoogte ( ik heb sneeuw gezien)! Ook Juan (42) en zijn dochtertje ( 9) uit Puno komen erbij. Juan is een indiaan en hangt vol zilver. Hij woont op het lake titicaca, een eiland vlakbij Bolivia. Ik bewonder zijn sieraden. Hij is ook erg dol op mijn sieraden en wil zijn dochter graag mijn armband cadeau doen die ik voor 5 sol ( 1,20 euro) gekocht heb op de markt in Miraflores. In ruil daarvoor krijg ik zijn zilveren armband die ik nu om mijn enkel draag.

In Puno ben ik alleen in het hostel..... een eenpersoonskamer. Het is koud. In de avond koelt het stevig af. In de middag schijnt de zon scherp! Ik koop daarom op straat een trui van Lamawol en maak een praatje met Mia. Wanneer je iets koopt in Peru.... ben je een ´amiga´ en word je die dag daarna vriendelijk begroet. Met 2 truien aan en mijn leren jas..... verken ik de stad.

Na een nacht doorgebracht te hebben in een koude kamer en koud bed vertrek ik die dag daarna om 7 uur ´s ochtends naar het Titicacameer op 3800 meter hoogte. We zijn met 12 mensen: Brazilianen, Argentijnen, Spanjaarden en Inge. Met de boot vertrekken we naar de eilanden Uros en Taquilla. Prachtig! We wandelen 3 uur over de eilanden. Wat een stilte, wat een rust... windje erbij....zonnetje! Heerlijk!! Ik geniet!

Cusco ( 6 t/m 12 maart ): vandaag ben ik om 15.30 in Cusco aangekomen waar ik een van de zeven wereldwonderen ga bezoeken : de Machu Picchu! Ik heb een kamer geregeld in een bed and breakfast. Ook hier ben ik ´alleen´. Straks gegeten met een Chileen en Argentijn. Daarna zelf de stad gaan verkennen in de regen! Net thee gedronken met een Peruaans meisje, wat hier werkt in het hostel. Terwijl ik dit verhaal aan het typen ben op de computer van het hostel, zitten achter mij 2 politie-agenten film te kijken. Ben benieuwd wie ik deze aankomende dagen nog allemaal tegen ga komen!!

Huanchaco: de laatste dagen van mijn trip ga ik lekker aan het strand luieren, surfen en genieten van de laatste zonnestralen! Ik ben weer welkom in het Otra Cosa Restaurant..... weer thuis, weer terug bij mijn ´vakantievrienden´!

Hasta pronto amigos y amigas!!

.

Reacties

Reacties

neis

Wouwwwwww.... is het enige wat ik kan zeggen...
wat jij beleeft in 5 maanden. Daar doet een.gemid mens 10 jaar over!!!!

Geniet!!!

Xxxx

Francien

Hoi Inge,
Je moet ons niet zo jaloers maken!!! Wij zijn te oud om dit nog allemaal te kunnen doen en meemaken, Wat een leuke tijd heb je! Nog even niet teveel aftellen hoor en we zijn benieuwd naar je truien, groeten francien

Anoek

Meis, wat klinkt het toch elke keer weer geweldig!! Nog even flink genieten!!!!
Dikke x

Esther

Wat een ervaringen doe jij op! Erg bijzonder! Fijn dat je zo aan het genieten bent!

Claudia

geniet geniet en geniet!
Ik kijk uit naar al je verhalen en foto's bij terugkomst!

Ans

Ook ik heb genoten van je reisverslag!!
Prachtig. xx mama

Kiki

Jij kunt flink wat jaren teren op alle indrukken en ervaringen die je opdoet! Super! xx

Anneke

Inge wat een geweldige ervaringen weer, en wat leuk om te lezen! Veel plezier nog in Cusco en daarna lekker genieten in Huanchaco!

X Anneke

ria

ik ben sprakeloos, dat wil toch wel wat zeggen!!

Geniet van de vakantie maar ik ben ook blij als ik je weer zie!

knuffel

Marian

Goh, wat een waardeloze vakantie, zeg. Echt helemaal niks te beleven en niemand te zien onderweg. Saai hoor.... Grapje.......

Ellen

pfff, gaaf om te lezen Inge! Wat een indrukken zeg en wat heb je toch veel mensen ontmoet en veel gezien/gedaan! Echt respect hoor, geniet nog lekker!

Milou

Gaaf hoor! Zal af en toe wel rot zijn, steeds weer afscheid nemen. Maar daar en tegen beleef je wel hele gave dingen joh! Wauw.
Leuke schrijfstijl trouwens :)

x Milou

silke

nou hier wachten je roots en je oude vertrouwde vrienden weer op je. maar eerst moet je in otra cosa het geheim voor een goede guacamole zien te ontrafelen want dat recept wil ik natuurlijk hebben. Lachen hoe je schrijft: Brazilianen, Spanjaarden, en Inge... Tja je bent idd one of a kind en niet binnen een hokje te stoppen. Het zonnetje begint hier meer en meer te schijnen, al zul je nog wel even profijt hebben van je trui van lamawol haha. Volgende week ga ik zelf op minitrip, maar dan iets minder ver weg; zeeland, maar ook leuk. Oh en trouwens, volgens mij heeft die Peruaan je vet gematst met die arm/enkelband. Wat voor diepe vibes hier niet in verborgen liggen.... misschien brengt hij je nog wel geluk. Wees er maar zuinig op. Heel veel liefde voor jou en op je reis en dat je maar hele mooie ontmoetingen mag hebben deze laatste weken.

Veel liefs Silke

irma Bolster

Feliz dia de la mujer!
Heel fijn te lezen waar je bent.. Vergeet niet Ollantaytambo te bezoeken en evt een nachtje te blijven....
Wel stoer dat je met een lokale bus naar Puno bent gegaan..Hier is alles oke, Ik zit nu even thuis met een griep, maar gaat alweer beter. jij nog lekker genieten deze maand meid!
Groeten Irma

Suus

Haha, lijkt me niks voor jou, zo'n lama trui! Hihi! Ben benieuwd! Maar geniet er nog lekker van! Wij zijn hier blij dat t af en toe n beetje voorjaar wordt met krokusjes enzo :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!