inge1984.reismee.nl

Feliz año nuevo vanuit Cajamarca

HOLAAAAAA daar ben ik dan vanuit Peru. Weer een nieuw verhaal, weer een nieuw ervaring, maar ook ontzettend wennen. Na 1,5 maand Argentinië moest ik toch wel even slikken bij het afscheid nemen.

Kerst in Argentinië

Ik heb een super mooie kerstavond gehad in Salta. In het hostel was een erg leuk feestje aan het zwembad met om 12 uur ( 1 uur lang) enorm veel vuurwerk, lampionnen die de lucht in gingen etc. Aangezien ik al 4 dagen in het hostel vertoefde kende ik veel mensen en was het een grote gezellige ´internationale familie´. Toch is kerst vieren in het buitenland niet hetzelfde als in Nederland.... geen familie, geen koud weerwaar ik zo ´dol

Undecided
´op ben...... kerstavond voelde voor mij dit jaar als nieuwjaar! De dag daarna heb ik mijn spullen gepakt en om 12 uur de bus genomen naar BA. Aangezien ik de ´suite´had geboekt kon ik lekker slapen, want dat had ik wel nodig na het feest. Mijn stoel kon helemaal plat en ik kreeg eten en drinken in de bus. Na 19 uur bussen kwam ik op 26 december om 7 uur in de ochtend in BA aan. Aangezien ik de weg goed ken en de taxi´s erg duur zijn heb ik de stadsbus gepakt naar Lidia. Om 8 uur in de ochtend was ik weer ´thuis´. Lidia en Daniël vonden het leuk om me weer te zien! Argentijnen kennen geen 2de kerstdag, dus ik heb diedag heerlijk rond gehangen in de wijk Palermo, 2 verdwaalde Zuid Afrikanen ( grappig dat je elkaar kan verstaan!) de weg gewezen, heerlijk geluncht, beetje gewinkeld en uiteindelijk beland in het park, waar ik toevallig een meisje van mijn middelbare school tegen kwam. Linda en haar vriend uit St. Oedenrode in een stad met miljoenen inwoners!

Vliegen naar Peru

27december om 18.15 vertrok ik naar Peru met Taca International. Eenmaal op het vliegveld aangekomen kon ik niet mee, want het vliegtuig was volgeboekt. In mijn beste spaans heb ik toen verteld, dat ik mijn bus moest halen naar het noorden. Uiteindelijk had ik geluk en mocht ik toch nog mee. Er was nog 1 plek in de businessclass. Ik heb dus een relaxte, luxe vlucht gehad van 4,5 uur. In de avond heb ik overnacht in hostel Mama Panchita van een Nederlandse man.

Helados Holanda van PIm:

Na een lange busreis van 16 uur vanaf Lima ben ik op 29 december om 8 uur in de ochtend in Cajamarca aangekomen. Pim Heijster kwam me ophalen van het busstation. Overdag heeft hij mij zijn 3 ijszaken, 1 koffiezaak en als laatste de ijsfabriek laten zien. Ik ga de aankomende tijd voor hem werken. Het is een commercieel en maatschappelijk project. In zijn onderneming werken dove mensen, alleenstaande moeders en enkele studenten. Ik ben nu nog bij Pim in huis. Overmorgen krijg ik mijn eigen plek bij zijn vrienden Pepe en Rosa.

De kerststal van Luz Maria:

In het huis van Pim en zijn vrouw Luz Maria staat een ontzettend grote kerststal van 9m2 met allemaal kerstbeeldjes uit verschillende landen, flikkerende lichtjes en als hoogtepunt de waterval! Op de eerste avond was er een feestje in hun huis. Er kwam die avond een grote groep van 15 ( internationale ) mensen naar de kerststal kijken, eten, drinken etc. Erg gezellig. Op het feest kwam ik Sarah tegen ( 28). Ze is getrouwd met de Peruaanse ´Paul´ en nodigden mij uit om om nieuwjaar op het strand te gaan vieren.

Babyshower Pepe en Rosa

De tweede avond was er een feest bij Pepe en Rosa. Rosa heeft een kliniek in het centrum van Cajamarca. Ondanks dat abortussen verboden zijn in Peru ( zelfs strafbaar) en de mensen schande spreken, zorgt Rosa ervoor dat dit toch mogelijk is en de mensen maken er ook goed gebruik van!

Rosa is 52 en heeft een babytje geadopteerd. Die avond was er een babyshower. Veel eten, drinken en spelletjes. Op het eind van de avond werd er muziek gemaakt. Ik heb mijn ogen uitgekeken.

Nieuwjaar met Sarah en Peruaanse gang

Op de derde dag werd ik om 9 uur ´Peruaanse tijd´ ( dus 10 uur) opgehaald door Sarah en de Peruaanse gang. Het was even proppen, maar in 4 uur tijd zijn we met 4 mensen op de achterbank, naar de kust gereden naar Pacasmayo. De 4 jongens sliepen op het strand in tentjes. Sarah en ik kregen een kamer in een hospedja. De jongens dropten hun spullen in onze kamer, douchten daar en sliepen op het strand.

In de avond was het een gezellig boel. Het strand stond vol tentjes. Kampvuur werd gemaakt en er werd veel gedronken. 12 uur werd het vuurwerk afgestoken. Die dag daarna zijn we naar een ander strand vertrokken waar het wat minder druk was. Daar hebben we ook 1 nacht geslapen. Tentjes opgezet, vuurtjes gestookt, gedanst, gezongen, gedronken daarna op een lek luchtbed ( het enige luchtbed wat er was!)..... toch wel in slaap vallen

Wink
. Gisteravond ben ik na 3 dagen strand weer thuis gekomen.

Feliz año nuevo voor jullie allemaal!


Reacties

Reacties

Kim h.

Mooi verhaal weer Inge.. :-)
Happy newyear, enjoy!

X

francien

Ik dacht vandaag nog, wanneer komen er weer berichten..... en jawel, weer een heleboel leuke gebeurtenissen. Maar goed dat je het meteen allemaal beschrijft, het is anders niet te onthouden en na te vertellen!!! Heel erg leuk Inge, wij zijn weer goed op de hoogte! Geniet maar extra, je mist misschien familie maar denk daar maar meteen achteraan dat wij hier in ontzettende regen en hagelbuien zitten en daarbij keiharde wind!!! Dan weet je snel weer waar je beter kunt zijn...!! Groetjes van ons allemaal en natuurlijk ook nog de beste wensen!!!

Karlijn

Gelukkig nieuwjaar chica!
Wohh wat cool dat je een meisje van de middelbare school tegenkwam.. Dat is wel echt heel bijzonder dat je die uitgerekend daar tegenkomt :-) en zo'n gesprek met Zuid-Afrikanen lijkt me erg komisch! Dat maatschappelijk project van die Pim klinkt trouwens erg goed.. Ben benieuwd wat je allemaal tijdens het werken daar ontdekt over het project.. Oud en nieuw en drie nachtjes op het strand slapen klinkt top!
Ik heb je trouwens ook een facebookberichtje gestuurd :-)

Have fun,

Liefs xx

Esther

Happy Newyear!!! Echt genieten dus aan de andere kant van de wereld. Zo te horen heb je het naar je zin. Leuk om je verhalen te lezen.
Liefs, X

Ireen

Een heel gelukkig 2012!!
Het is goed begonnen zo te lezen!
Veel groetjes en houdoe war!
Ireen

Noek

Hahaha...mooie verhalen Inge!
Die foto's met jou en die kleine zuid Amerikanen, hahaha te komisch!!!!
Denk aan je!! Dikke kus!

Ans

Weer helemaal op de hoogte.
Leuk om te lezen. Ben benieuwd hoe het werk je bevalt.
xx mama

Suus

Hoi Inge!
Leuk weer wat van je te horen! Kan me voorstellen dat je je ogen uitkijkt daar :-)
En je hebt de IncaCola al ontdekt zo te zien! Hebben ze daar ook Pisco? Weet niet meer of dat nou echt Chileens was of niet...anders moet je het maar 's proberen! ;-)

Groetjes,

Suus

p.s. Hoe staat het met de zapatos?

Albert en Marian

Gelukkig Nieuwjaar, Inge !
Leuk verhaal weer, je mist natuurlijk wel je familie, maar je krijgt er een heleboel nieuwe "familieleden" bij denk ik. Wij hebben jou ook gemist met Kerst en Oud en Nieuw, maar dat halen we gewoon volgende keer weer in. Tot volgende mail, liefs !

neis

ola chica,

Wat een verhalen! Die kerststal lijkt me erg mooi!!! symbolisch met verschillende landen er in verwerkt! Daar hou ik wel van.
En oud en nieuw op het strand en kamperen met mooi weer... waaah super gewoon.. Dat lijkt me wel een goed plan voor volgend jaar! Ga je mee?! Nog de beste wensen... veel plezier! denk aan je.. xxxx

marjolein

als je weer terug bent in het koude nederland wil ik nog veel meer horen. hihi

Claudia

Hey Inge,

Jeetje, wat klinkt dit geweldig allemaal! Wat een verhalen! Ongelovelijk wat jij daar allemaal in een korte tijd weer mee hebt gemaakt.
Jij ook nog de beste wensen! Geniet van de tijd en van alle indrukken

Claudia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!