inge1984.reismee.nl

Kicken!!!

In Nederland -15…… hier 25 graden en op zoek naar een goede golf…..

……peddel, kijk naar de golf, peddel, kijk, peddel kijk ( 5-2,5 m), snel peddelen ( 0,5 – 1 meter), stap 1: handen onder de borst, voeten gereed, stap 2: jump en BALANSSSSSS!! Het klinkt heel simpel, maar gemakkelijk is het niet!

Dankzij ‘ maestro’ Chicho ben ik verslaafd geraakt aan het surfen. Wat een enorme kick geeft het. Vooral wanneer je in de golven peddelt en een golf te pakken hebt. Met een enorme kracht schiet je met je bord vooruit. Ik had al eens ooit gesurft op Bali, maar wist absoluut niet wat ik deed. Dankzij de theorie en praktijklessen van Chicho begrijp ik nu ook de techniek en weet ik wat ik moet doen.

De eerste 2 lessen is Chicho mee de zee in geweest, nu gaan we zelf. Met zijn aanwijzingen ‘relax and concentrate’ ‘voet recht’ ‘balans’ sta ik nu stevig op mijn bord. Het is heerlijk om de kracht van de golven te voelen. Verder moet je heel veel zelf peddelen, peddelen etc. Vandaag bijvoorbeeld heb ik ook weer in zee gelegen met mijn wetsuite. Het is hier dan wel 25-30 graden, maar het water is koud ( 18 graden). Het is heerlijk om op het water te zijn met vele andere mensen…. op zoek naar een golf. Elkaar aanmoedigend. Sociale bezigheid dat surfen ;-)!

Ik ben maandag alweer 3 weken in Huanachaco. Elke dag geniet ik als ik over de boulevard loop en naar de zonsondergang kijk. Dagen vliegen hier voorbij:…… opstaan, heerlijk ontbijten en avondeten, wandelen, surfen, praten met andere toeristen, lezen, dingen bekijken. Kortom: echt vakantie! Wat ik wat minder leuk vind is dat mensen komen en gaan. In deze weken heb ik al heel wat leuke mensen leren kennen en daarvan weer afscheid moeten nemen. Gelukkig is er tegenwoordig het medium facebook. Zo blijf je stiekem toch goed op de hoogte van het leven in Peru, Argentinië, Nederland etc.

In het restaurant zijn elke dag nieuwe gasten. Aangezien ik in het achterste gedeelte woon met 4 andere mensen, krijg ik veel mee van het reilen en zeilen. Morgen is de Amerikaanse superbowl. Een hele happening voor de Amerikaanse toerist hier. Morgen zit het restaurant dus hopelijk vol. Berry heeft vandaag een nieuwe televisie gekocht. Vanavond ben ik met Rachel de straat op gegaan om te flyeren. Praatje maken, vertellen over ‘restaurant Otra cosa ‘en nu maar hopen dat er morgen nog meer mensen langs komen dan verwacht! Goede business voor Berry!

Reacties

Reacties

Yvonne

He chica!
Klinkt weer relaxt allemaal. Jammer dat het strand zover weg is in NL. Hier kou en sneeuw met een fijn zonnetje. Nog een weekje werken en dan gaan we richting Jordanie. Nice :-). Dikke kus, geniet ervan daar!

Marian

Wat een verschil, ik heb met Ria afgesproken om deze week ta gaan schaatsen, is ook weer een heel avontuur na zo lange tijd....Leuk verhaal, je kunt het zo voor je zien. Geniet ervan, Inge en veel liefs uit koud Nederland !

silke

aha, mooi dat je lekker aan de surf bent, past goed bij je. En dat je ooit propper zou worden, hahaha. Veel plezier!

Francien

Hoi Inge, al schrijf je nog zo enthousiast en zijn de foto's prachtig, dat surfen lijkt helemaal niets voor mij!! Ik zou er niets van bakken. Maar het lijken me verder allemaal geweldige ervaringen, houd ons maar lekker op de hoogte! groetjes uit Zetten

ria

Hey Inge,

Marian heeft binnenkort veel tijd voor haar computer na ons schaatsen. Misschien ik ook??!! Achteraf zeggen we dan dat we te oud zijn maar nu denken we van niet! We hebben nog geen tijd afgesproken dus we zijn nog even heelhuids.
Groetjes en geniet van het lekkere weer. dikke kus

Lieke

Leuk om weer een verhaaltje van je te lezen! Jij vermaakt je wel daar!! Gaaf!
Geniet ze!! x

Anoek

Hè Surfer babe,
Wat stoer zo lekker in de zee hangen op zoek naar mooie golven! Fijn om te horen dat je zoo aant genieten bent!! Super!!
Hele dikke kus!

neiske

ola

xxxxx

Suus

Gaaf zeg, dat surfen! Ik heb het ooit geprobeerd op Fuerteventura, maar lukte niet zo goed als bij jou! Heb je geen mega spierpijn gehad in je armen van het sjouwen met het board en peddelen?

Geniet-ze nog!! xx

Marjo

Olla,

Hier in Nederland hebben we zojuist gehoord dat de Elfstedentocht voorlopig niet doorgaat. Brrrr. Het is koud. Als ik jouw enthousiaste verhalen lees over het surfen, krijg ik het spontaan weer lekker warm. Bijna tijd voor carnaval. Begreep van mans dat je dat ook gaat vieren in Cajamarca.

kus & knuffel van Douwe met zijn opblaaskoe

Marian

Hoi Inge,

Wij gaan ons hier opmaken voor het carnaval en hoe zit dat met jou ? Ga je daar ook nog straatcarnaval vieren ? Temperatuur is er natuurlijk wel geschikt voor... Veel plezier !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!