inge1984.reismee.nl

BA nachten zijn lang: van La Viruta tot Manu Chao!

Mensen zeggen wel :‘ brabantse nachten zijn lang’, hier zijn ze toch net iets langer! Ik ben hier nu alweer 1,5 week en heb al behoorlijk wat leuke nachtjes kunnen meepakken. Marina laat me de plekken ( niet te vinden in de Lonely planet

Wink
) van Buenos Aires zien.

Tangoschool La Viruta: Tango, salsa, rock en roll. Ik ben hier lekker aan het dansen. Voor 29 pesos ( 5euro) per avond kan je van 18 tot zelfs 3.00 ’s nachts les nemen en dansen. Ik heb een kortingskaart en betaal nu 12,5 pesos per avond . Deze week ben ik 2x geweest. Een keer alleen, 1 x met de mensen van school. Aangezien ik nogal dol ben op dansen, zal ik zeker nog vaker gaan.

La Pena ( www.lapeniadelcolerado.com): donderdag ben ik op pad geweest met Marina en haar ‘geliefde’ Lautaro. Lautaro is muzikant en bracht ons naar een schattig klein restaurantje in ‘barrio’ Palermo. In de bar werd live muziek gespeeld. Onder het genot van heerlijke empanada’s en wijn uit Mendoza hebben we heerlijk genoten van de muziek, het eten, de sfeer etc.

Club Matienzo:ik ben deze week geheel onverwacht op de lokale radio geweest in Buenos Aires. Er zullen wel veel mensen geluisterd hebben ( NIET) want het was tussen 3 en 4 uur s‘nachts, tijdens het uitgaan. Ik werd geïnterviewd en kreeg vragen over Nederland, Argentinië etc. Erg grappig! Het engels van de radiomakers was zeer gebrekkig en mijn naam werd mooi uitgesproken ‘Igne’.

Een Argentijns avondje met Manu Chao: feesten, dat kunnen ze! De tent werd gisteren afgebroken in Estadio Cubierto Malvinas Argentinas . Het was een warme bedoeling met 15.000 mensen binnen en een gesloten dak

Wink
. Manu Chao stond op het podium van 10.00-01.00. Wat een happening. Ik heb nog nooit zoveel bruin en zwart harige mensen gezien in een ruimte ;-)!

Het leven hier bestaat ‘helaas

Tongue out
’ niet alleen maar uitgaan, uitgaan, uitgaan. Naast de lange nachten werken de Argentijnen in BA hard om de kost te verdienen. De studenten werken iedere dag 6-8 uur om hun geld te verdienen en gaan tot 22 uur ’s avond naar de universiteit. Ze krijgen hier namelijk geen studiebeurs.

Ik heb hier een heerlijk leventje. Mijn spaanse les start om 11.30 en eindigt om 14 uur. Tijdens de les wordt non-stop spaans gesproken. Aankomende week start ik op woensdag met privéles. Aangezien het zo gezellig is met de mensen uit mijn klas, blijf ik ook mijn spaans oefenen in de groep.

Na deze ‘vermoeiende’ , maar wel leuke lessen spaans, ben ik vrij. Daarna kan ik gaan en staan waar ik wil. Aangezien ze hier met de dag leven is er nooit een planning. Op het laatste moment worden dingen geregeld. Uiteindelijk is het altijd feest! Dat bevalt me wel!

Hasta Luego

Reacties

Reacties

Tiny en Ans

Hee hallo. Volgens mij ben ik nu de eerste die reageert.
Ik vond het erg fijn om met je te skypen. Hopelijk kunnen we het nog vaak doen.
Ik heb je bericht uitgeprint en aan opa en oma laten lezen. Ze vonden het geweldig.
Dag meisje, veel plezier. Love youxxx
Mama

Ellen

Ha Inge,

Wat een leven! En dit verhaal lees ik dan even tussen mn lessen door... hoe groot kan het verschil zijn!?
Klinkt allemaal erg goed, geniet er maar lekker van!

daag x Ellen

Francien

Hoi Inge,
op de foto's (faceboek) heb ik al gezien dat je erg geniet. Mooi zo'n verhaal erbij!!! Gelukkig houd ik niet zo van dansen (of eigenlijk, ik kan het niet) dus hoef ik niet naar Argentinie.... je verhaal werkt wel aanstekelijk!!
Veel plezier, dat lukt wel!! Groetjes

Kiki

TOP! Je vermaakt je goed daar. Volgens mij voel je je als een vis in het water daar. Leuk je verhalen te lezen. xx

Kimberly Xavier

Zo je hebt het echt naar zin, zeg! Genietze! Ik zie het volgende verhaal gauw tegemoet....

barbara

Klinkt niet verkeerd! Haha- nou straks nog even je fotootjes bekijken (muy linde waarschijnlijk) en dan ben ik weer up-to-date! Geniet ervan en hasta luego!

Suus

Heej Inge! Ziet er gaaf uit! En wat cool dat je lekker aan het dansen bent! Ik ben jaloers ;-)
Ben net terug uit Maleisie, was super! Nu een beetje een jetlag geloof ik...maar kan nog even rustig aan doen gelukkig. We hebben echt veel mooie dingen gedaan en gezien en ook heerlijk uitgerust op een bounty eilandje, echt een paradijsje!

Geniet ervan daar!

xx

Hilde

Hola,

Alweer jaloers...:-)
Leuk hoor: dansen, wijntje drinken, mooi weer etc.
Fijn ook dat je 'n 'local friend' hebt, die je de mooie plekjes kan laten zien.
Espero que disfrutas mucho/ veel plezier en ik blijf je volgen!
Beso Hilde

petra

hai inge,
ik ben blij dat het leven in BA je bevalt, kom wel terug he?
groetjes petra

Kim h

Wederom, wat leuk dit te lezen en wat klinkt t goed!!
Genieten, genieten, genieten.. Heerlijk!
Kijk alweer uit naar t volgende bericht ;-)..

X Kim

Marian

Hoi Inge,

Klinkt inderdaad weer heel goed, mooi verhaal. Toch gaat het hier ook goed, lekker weer gehad vandaag, veel zon en 10 graden. Klinkt ook goed, he ? Tot gauw en liefs uit Grave !

Claudia

He Inge!

Wij hebben gisteren sinterklaas gevierd met het team, en nu zit ik even thuis achter de PC met onweer en erg donkere wolken op de achtergrond. Volgens de voorspellingen komen er nog windstoten en hagel. Hoe groot kan het contrast zijn???
Dussehhhh.....blijf voorlopig maar lekker genieten daar, want gure herfstdagen pak je in de toekomst ongetwijfeld nog heeeeeel vaak mee, en fantastische tijden zoals je nu beleefd vast veel minder vaak.
Geniet ze, en tot over een paar maandjes!!

groetjes Claudia

karlijn

Heey Ing!
Ik had je gister nog gebeld op skype, maar je was er helaas niet.
Ik ben benieuwd naar je verhalen... :-)
Liefs x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!