inge1984.reismee.nl

Vacaciones y Feliz Navidad

Vakantie, vacaciones!!! Ik heb sinds ik in Iguazu en Salta zit het 'echte' vakantiegevoel. Hangen in een hostel, veel mensen ontmoeten, veel zien, veel doen, veel zwemmen, veel eten, veel drinken. In Buenos Aires woonde ik..... hier ben ik lekker de tourist aan het uithangen, op vakantie!

Salta: Op dit moment zit ik in Salta. Het hostel stroomt vol vandaag, want elke backpacker zoekt een gezellig plekje voor de kerst! Dat is het hier wel. Elke avond eten we samen en zitten we gezellig met een grote groep mensen ( iedere dag weer anders) na te kletsen tot 3 uur in de nacht. Ook morgenavond is hier een erg gezellig feestje!

In Salta is iedereen al dagen met kerst bezig. Op het plein staat een grote kleurige kitsch kerstboom voor een mooie roze kerk. In de winkels hoor je kerstmuziek. Op de markt kan je kerststalletjes, verlichting en slingers kopen. Gisteren heb ik ook een kerstman gezien.... dik pak aan en 36 graden.... WARM!

De mensen zijn hier erg gelovig. Vandaag ben ik in 2 kerken geweest. De enorme roze 'iglesia catedral de Salta' en de rode iglesia de 'San Francisco'. In het grote 'roze geval' met veel goud stond een enorme rij voor biecht! De priester was aan het preken. Ik ben lekker op een bankje gaan zitten en heb mijn ogen uitgekeken. Een kerk is een heerlijke plek als het 34 graden is, Daarna een terras opgezocht en heerlijke empanada's gegeten in de schaduw en spaans gekletst met een enorme foute 'Don Juan.' Goed voor je spaans en leuk die complimenten, maar na een half uur had ik het wel gehad. Ik ben toen weggevlucht naar mijn verzonnen 'novio/ vriend' die net even in de winkel was.

Iguazu: De laatste dagen heb ik ook een heerlijk vakantiegevoel gehad in Puerto Iguazu. De watervallen van Iguazu zijn een hele beleving. Wat een kracht! Wanneer je onder de watervallen door vaart ervaar je pas echt wat 'water is'

Laughing
. Als een verzopen kat..... kwam ik uit de boot. Heerlijk als het zo warm is.

Het hostel waarin ik zat was helemaal top. Ik heb het zo leuk gehad met 2 australische gasten 'Dave and Michael from Adelaide.'Ik heb nu 2 broers erbij! De mannen tourenmet de motor rond door Zuid Amerika, Amerika, Canada, met uiteindelijk als einddoel Alaska. Ze komen me ook nog opzoeken in Peru als alles goed loopt. Na 3 dagen en nachten op dezelfde kamer, leer je elkaar wel kennen. Op de laatste avond had Dave voor ons gekookt en die dag daarna werd ik door de jongens om 6 uur 's ochtends uitgezwaaid. Dave met slaperige oogjes, Michael met een genkneusd oog omdat hij uit de hoogslaper was gevallen!

Beste mensen, een hele fijne kerst een spetterend 2012. Voor mijn collega's: geniet van jullie vakantie!

Muchos besos!!! xxx Inge

Reacties

Reacties

Francien

Hoi Inge, wat leuk om te lezen, je hebt het geweldig naar je zin, dat spat er vanaf!! Dit houd je gemakkelijk nog een tijdje vol! In Zetten gaan we gewoon door met ons saaie leventje....... Maar dat is ook leuk. Elske is gisteren thuis gekomen (alhoewel ze Tilburg haar thuis noemt.....) en nu kunnen we lekker een paar dagen bijkletsen.
groetjes van ons allemaal!!

Anoek

Wat klinkt het allemaal geweldig!
En wat ben je aan het genieten! Goed zo!
Ben nu al weer benieuwd naar je volgende verhalen!
Pas goed op jezelf en n dikke ketst nuffen!
Xjes!

Albert en Marian

Het lijkt wel of we er zelf ook een beetje bij zijn. Wat een mooi leventje zo en je leert ook zoveel nieuwe mensen kennen, hardstikke leuk. Wij gaan de kerst vieren met donker beetje regenachtig weer en 9 graden, da's wel even wat anders als de 35 bij jou...We wnesen je een fijne kerst en een prachtige jaarwisseling, maar dat zal ongetwijfeld geen enkel probleem zijn voor je... Tot de volgende mail en liefs van ons.

Yvonne

Ha ingel!

Zit nu op kerstavond bij marjo op de bank. Leuk om je bericht weer te lezen! Nog beetje beter weer gekregen in de movitrack? Fijne kerst en jaarwisseling straks in BA.

Kus!

Kim h

Hoi Inge,

Wederom een avontuur, heerlijk om te lezen ;-)!!!
Voor jou ook hele fijne feestdagen, geniet ervan..

Liefs Kim

Thirza Kooistra

Ha Inge

Kijk elke keer weer uit naar je verhalen. Hele fijne kerstdagen en een spetterend 2012 gewenst.

Liefs Kadri, Ceylin en Thirza

Jolien

Ing wat een leuk verhaaltje! Volgens mij heb jij een hele leuke kerst gehad! Bijzonder om dat een keer in een ander land mee te maken! Waar ga je oud en nieuw vieren? Ik mis die gezelligheid uit de hostels wel! Kijk uit naar je volgende verhaaltje, liefs Jolien

marjolein

klinkt gezellig. geniet er lekker van. xxx

Ans

Hallo Inge
Wat een gezellig verhaal om te lezen!!
Ik heb het weer geprint voor opa en oma.
Zo blijven zij ook op de hoogte.
Fijne jaarwisseling en van een heel gelukkig nieuwjaar

i.bolster@roc-nijmegen.nl

hallo Inge!
Ik dacht dat je al in Peru zou zijn met Kerst. Wat een prachtfotos uit iguasu. Wij zijn er zelf ook geweest en waren enorm onde de indruk van dit natuurwonder. Ook wij zijn met de kinderen in de boot onder de watervallen geweest. Een tijd om nooit te vergeten.
Wens jou een hele fijne jaarwisseling toe (ga je nog naar Mancora?) en tot horens
Irma en Han

Albert en Marian

He, Inge, we wensen je een gelukkig 2012 !! Hoe is oud op nieuw verlopen ? Lekker warm zeker ? Hier hebben een heleboel mensen een nieuwjaarsduik genomen. Temperatuur ca 10 graden, watertemperatuur ca 7 graden, brrrrr. In Brazilie gaan ze 's nachts in zee met witte kleding aan, doen ze dat in Argentinie ook ????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!